donderdag 24 januari 2013

Naar de markt...

met mijn moeder. Zeven jaar oud en een dagje niet naar school, in een tijd waarin dat helemaal niet erg was. Bij mijn lievelingsstal ben ik niet weg te slaan. Meer dan honderd kokers met knopen. Op de schroefdop de uitverkoren voorbeeldknoop. Ik bekijk ze stuk voor stuk. Dan de kartonnen met kant en band en lint, veters, duizend pailletten aan een draadje, veertjes. Naaldenboekjes, kaartjes met drukkertjes, haakjes, overhemdknoopjes. Centimeters blauw, geel, roze. Tornmesjes 'nee, niet openmaken'. Breinaalden, haaknaalden, dikke stopnaalden. En dan, tot het laatst bewaard, de houten klosjes garen. Zoveel kleuren, zoveel maten, zoveel soorten draad. Een heerlijk mysterie. Driedraads ijzergaren voor het zware werk, dat is mijn lievelingsklosje. Ik ken het al zolang ik over klosjes garen kan nadenken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten